header


СПЕЦИАЛИСТИ

  • ПСИХОЛОГвиж


    • Индивидуална консултативна работа с деца и юноши при различни клинични и не клинично доказани психични страдания.
    • Индивидуална консултативна работа с възрастни при различни клинични и не клинично доказани психични страдания.
    • Съставяне на индивидуален план за работа, съобразен с актуалните нужди и потребности на клиента.
    • Периодично изготвяне на доклад- оценка за постигнатите резултати при работа с потребителите на ЦСРИ “Подкрепа”.
    • Провеждане на регулярни консултации с родителите на потребителите, с цел проследяване на работата по случая и актуализация на заявката, при нужда.
    • Регулярни индивидуални и групови консултации със семейството на потребителите, при нужда.
    • Психо диагностично обследване при деца и юноши.
    • Психо диагностично обследване при възрастни.
    • Изготвяне на психологични оценки и становища за актуалните качествени и количествени нарушения, проявени от потребителите на ЦСРИ „Подкрепа”.
    • Участия във високо квалифицирани супервизи при индивидуална работа по случай.
    • Участия в мултидисциплинарни екипи при работа с деца и юноши в риск.
    • Системни участия във външни за ЦСРИ „Подкрепа” семинари и обучения, с цел подобряване на психологичните услуги.


  • ЛОГОПЕДвиж

    Логопедът провежда специфична терапевтична корекционна или възстановителна работа при деца и възрастни с различни езиково-говорни или комуникативни нарушения.


    Логопедът в ЦСРИ „Подкрепа“ работи със следните нарушения на речта:

    Нарушения на устната реч:

    • Дислалия – нарушение на звукопроизношението при нормален слух и съхранена инервация на артикулационния апарат. Нарушено произношение на звуковете – М, П-Б, Н, Т-Д, Ф-В, Й, Х, К-Г, С-З-Ц-ДЗ, Ш-Ж-Ч-ДЖ, Л-Р.
    • Заекване – нарушение на темпо-ритмичната организация на речта, обусловено от спазми на мускулите на говорния апарат.
    • Дизартрия – нарушение на произносителната страна на речта, поради недостатъчна инервация на говорния апарат.
    • Алалия – липса или недоразвитие на речта поради органично увреждане на речевите зони на мозъчната кора в пренаталния или ранния период на развитие на детето.
    • Афазия – пълна или частична загуба на речта, обусловена от локални поражения на главния мозък следствие на прекаран хеморагичен или исхемичен инсулт, черепно-мозъчни травми, онкологични процеси в главния мозък (тумор на мозъка), прекарани възпалителни заболявания (менингит, менингоенцефалит) и други нарушения на мозъчното кръвообращение.

    Нарушения на писмената реч:

    • Дислексия (алексия) – частично специфично нарушение на процеса на четене, дължащо се на липсата на формиране /нарушение на по-високи психични функции и проявяващо се в повтарящи се грешки от постоянен характер. Проявява се в трудности при идентифициране и разпознаване на букви; затруднения при сливането на букви в срички и на срички в думи, което води до неправилно възпроизвеждане на звуковата форма на думата; аграматизъм и нарушено разбиране при четене.
    • Дисграфия (аграфия) – частично специфично нарушение на процеса на писане. Проявява се в неустойчивост на оптико-пространствения образ на буквата, в объркване или пропускане на букви, в изопачаване на звуково-сричковия състав на думата и структурата на изреченията

    Логопедът извършва логопедично обследване и диагностика на нарушенията на речта. След провеждане на логопедичното обследване и снемането на анамнеза, логопедът поставя логопедична диагноза и споделя своето становище/мнение, според което се преценяват внимателно и подбират подходящи терапевтични методи и средства за преодоляване и / или подобряване на нарушенията на речта.

    Логопедът провежда логопедична терапия, подбирайки подходящи методи и задачи за успешно преодоляване на езиково-говорните и/или комуникативни нарушения, съобразени с възрастта и индивидуалността на лицето.

    Провежда индивидуална терапия с потребителя на социалната услуга.

    Консултира и обучава семейството и близките за това как да подпомогнат комуникацията с техния близък.

    Изработва и предоставя дидактичен материал, необходим за прилагането на индивидуалния терапевтичен план на даденото лице.

    Провежда индивидуални обучения, оказва помощ и подкрепа на родителите при използване на различни стратегии за комуникация по време на ежедневно-битовите дейности, с цел да създадат среда за развитие и обучение или възстановяване, което да подпомогне и подобри комуникацията на техните близки.

    Работи съвместно в мултидисциплинарен екип с лекари (невролог, психиатър, оториноларинголог, зъболекар), психолози, рехабилитатори / кинезитерапевти, учители и др.

    Обхватът на компетентност на логопеда включва: превенция, диагностика, консултиране, оказване на психологическа и терапевтична помощ, корекционно образование и обучение като прилага най-добрите методи и средства за корекция на речта.



  • СПЕЦИАЛИЗИРАНА ДВИГАТЕЛНА И ФИЗИКАЛНА ТЕРАПИЯвиж

    От специализирана двигателна и физикална терапия се ползват клиенти със следните заболявания и клинично сходни

    Болести на нервната система

    • Инсулти
    • Мултиплена склероза
    • Травматични мозъчни наранявания
    • Заболявания и увреждания на гръбначния стълб
    • Детска церебрална парализа
    • Паркинсова болест - нарушения на екстрапирамидалната система
    • Квадриплегии
    • Параплегии
    • Полиневропатии
    • Заболяване на периферните двигателни неврони

    Мускулно-скелетни заболявания

    • Ортопедични заболявания в следоперативен период (артропластика, ендопротезиране, артроскопия, дискова херния)
    • Фрактури
    • Ампутации
    • Гръбначни изкривявания (сколиоза и кифоза)
    • Остеопороза
    • Дегенеративни ставни заболявания (коксартрози, гонаартроза)

    Ревматични заболявания

    • Ревматоиден артрит
    • Анкилозиращ спондилит
    • Ювенилен артрит


  • СОЦИАЛНА РЕХАБИЛИТАЦИЯвиж

    Дейността на социалният работник в ЦСРИ ”Подкрепа” е с три основни компонента: пряка работа с потребителите, консултиране на потребители и техните семейства и работа с документи.


    Пряката работа на социалният работник с потребителите е основната дейност на подкрепа, която се предоставя в ЦСРИ. Тя цели подкрепа на индивидуалното развитите, поддържане и придобиване на нови способности и самостоятелност на лица или деца с различни вид и степен на увреждане, както и дейности за интеграция и превенция на социалното изключване. Осъществява се чрез обучения в умения за самостоятелен живот и създаване на условия за социални контакти, чрез различни изяви и чрез прилагане на различни методи.

    Социалната работа обхваща подготовката на потребителите за усвояване или възстановяване на навици/обучителни или трудови/ и умения за дейности, свързани с ежедневието, които съответстват на здравното състояние и индивидуалните възможности на всеки потребител поотделно.

    Специализираната консултативна работа на социалният работник е предоставяне на практически указания и насоки на потребителите и техните семейства с цел осигуряване на система от продължаващи дейности в домашни условия.

    Общата консултативна работа на социалният работник е свързана с предоставяне на информация в областта на социалната закрила , както и за възможностите за подкрепа: изисквания, срокове или насочване към други институции при необходимост.

    Работата с документи е свързана с изискванията на актуалната нормативна база и се отнася до осъществяване на екипни срещи във връзка с всички съответно необходими и подлагани на обсъждане проблеми, свързани с екипната работа на ЦСРИ.



  • ТРУДОТЕРАПЕВТвиж


    • Изграждане на умения с дейности от ежедневието
    • Развиване на полезни социални умения
    • Формиране на елементарни трудови операции
    • Развитие на творчески потенциал
    • Подпомага физическото и умствено възстановяване на потребителите
    • Подобрява координацията и сръчността
    • Дава се възможност за извършване на полезна работа, която редуцира чувството за малоценност
    • Подобряване на фината моторика
    • Ресоциализация на потребителите
    • Участие в клубове по интереси:
    • - Клуб Градина

      - Клуб Плетиво

    • Организиране на културни мероприятия. Посещения на :
    • - Театри

      - Концерти

      - Кина

      - Изложби и др.

      - Исторически обекти и забележителности и паметници на културата

    • Организиране на походи и екскурзии на клиентите на Центъра съобразени със здравословното им състояние.
    • Провеждат се различни спортни състезания в зависимост от възможностите на потребителите.




Web Analytics

csri.free.bg © 2015 - 2022